2018. április 7., szombat

Art Paris art fair 1.

Az idén 20 éves az Art Paris művészeti vásár, ezért a kiemelt téma ezúttal a francia művészeti élet volt. Ez azt jelenti, hogy főleg párizsi galériák szerepeltek, habár ez a kiemelés inkább csak érzékelhető, semmiképp nem látványos. Miért is megy valaki egy efféle művészeti vásárra? Ideális esetben természetesen vásárolni. 10000 euróért már voltak elérhető képek, méghozzá elég jó nevű festőktől, de a jobb művek is csak nagyjából 20000 körül mentek. Épp a szemem előtt adtak el egy Henri Michaux képet 17600 euróért, mégpedig ezt:
Az 1974-es kép 70 * 100 centis. Ezért a pénzért én inkább ezt a Bruno Suter képet vittem volna el, bár kétségtelen, hogy Michaux magasabban jegyzett festő.
Egy ilyen seregszemlén természetes, ha csak a művészek egy részét ismerjük. Sőt, ez egy természetes terepe az ismerkedésnek a hozzám hasonló nézelődőknek. Az idén én három olyan nevet irtam fel, akit korábban nem ismertem, de nagyon érdekes.
Csak nagyon kevés galéria hozott el igazán értékes anyagot. Persze volt Sam Francis, sőt Soutine és más klasszikus is, de azért a legtöbben a befutott kortársra lőttek. Örömmel fedeztem fel Riegl Judit képeit két standon is, ráadásul a kedvencem, robbanás sorozatból. Talán ez a leglátványosabb tőle.
Az igazán nagy neveket, Richtert, Jeff Koonst, Damien Hirst képeket nem láttam, bár azok inkább aukciókon cserélnek gazdát. Viszont örömmel fedeztem fel Le Corbusier festményeit, amikkel elég ritkán lehet találkozni.
Számomra teljes az ellentmondás az Art Paris kommunikációja és a vásár között. A hirlevelekben és minden felületen ez egy fiatalos, trendi vásár, ugyanakkor a kiállitott képeken azt látom, hogy zömmel befutott művészek általánosan ismert képeit rakják ki, ami persze érthető, ha egy stand annyira drága, hogy csak egy jónevű művész képének eladásával hozható be a költsége, mégis jobban örültem volna, ha bátrabbak a résztvevő galériák. Persze az is igaz, hogy az is talált magának érdekességet, aki a Pierre et Giles képeket szereti, és az is, aki inkább Erró stilusát szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése