2017. október 5., csütörtök

Jean Dubuffet

Most vettem csak észre, hogy szégyenemben, amiért összekevertem Bernard Buffet-vel, nem irtam róla. Pedig ez a kiállitás minőségre és mennyiségre is vetekedett egy Pompidou beli tárlattal.
Most már nem fogom őket összekeverni. Buffet alapvetően arcképfestő, de tágabban értelmezve is figurális festő, Dubuffet viszont tágabban értelmezi az alkotást, nála az épitészet, a szobrászat, installáció mind szerepet kap, és emellett még fest is azért.. Rendkivül széles életművéből a kiállitás igen sokat meg próbált ragadni, és nem mondhatnám, hogy sikertelenül. 3 * 6 méteres fotón mutatják be pl. azt, amikor egy csarnokba a jellegzetesen festett figuráit rakta be. De tervezett olyan házakat is, amik mindenre hasonlitanak, de pont házakra nem, a fenti képen láthatunk egy ilyet. Ötletei tényleg széles spektrumban szóródnak, ezért a kiállitás szövegei is felölelnek minden területet, ahol aktiv volt. Nálam ez volt az utolsó kiállitás aznap, pedig csak az Annie Leibovitz-ot néztem meg előtte. De annyira sűrű, szétágazó, de mégis láthatóan kreativ anyag ez, hogy jobbnak láttam, ha nem folytatom a nézelődést, úgyis Dubuffet tárgyain merengtem volna. Utólag már sajnálom, hogy nem hoztam könyvet tőle, majd legközelebb pótolom - mondom most naivan...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése