2017. március 15., szerda

Galéria szoftverek 2.

Nem is olyan régen irtam egy magyar galéria programról, amely kifejezetten arra készült, hogy a galériások ne excel táblával dolgozzanak, hanem egy külön programba töltsék fel a képeiket, anyagaikat, és ezzel egyszerűsitsék az életüket, hiszen ez a program pontosan azt tudja, ami nekik kell. Mint irtam is, nem rossz ez az új progi, de kiváncsi voltam, a világban milyen programok vannak már. Van egy olyan, hogy Artbinder, de az nem tetszett annyira mint a Gallerymanager, ezért inkább arról irok.
Nagyon meg tudja könnyiteni az életet egy ilyen program. Az egész alapja a kép. Egy képről egy helyen rögzithető a fényképe, leltári száma, szinekkel mutatja, hogy a kép eladásra van-e vagy már elkelt, esetleg egy kollekció része. Az alsó sávon egy gombnyomással eladva státuszba tehetjük a képet, vagy éppen egy jövőbeli kiállitáshoz adhatjuk hozzá. Nagyon tetszik az is, hogy hirlevelekhez is szintén egy gombnyomással hozzáadhatjuk a képet.
A felület átgondolt, egyszerű és átlátható. No de nem vagyok én az ő eladójuk, a sok dicséret után nyilván a hibákról is szólhatnék. Talán a legfontosabb koncepcióbeli hiányosság a bővithetetlenség. Pontosan azokat az adatokat adhatjuk meg, amit ők kitaláltak, tehát ha én szeretnék még valamit hozzátenni, akkor nem tudok. A megjelenités sem állitható, bár átgondolt a felület, de nem változtatható. Persze egy galéria nem Microsoft, nyilván nem fognak saját szoftvert fejleszteni, de érdemes lehet megnézni vásárlás előtt, hogy mi is azokat az adatokat szeretnénk-e nyilvántartani.
Ezzel együtt az biztos, hogy egy galéria életét drámaian meg tudja könnyiteni egy ilyen program. Nem is értem, miért nem tudtam róla, hogy van ilyen..

1 megjegyzés: