2016. június 24., péntek

We pioneers - gyűjtői kiállitás a bécsi Mumokban

A bécsi Mumok-ot nagyon könnyű isteniteni és kritizálni is. Az tény, hogy csodás épületben vannak, bármelyik múzeum bárhol megirigyelhetné a felszerelést és a csodás tereket. Ugyanakkor a kiállitások sokszor semmitmondóak (legalábbis nekem), és mindig egy nagyobb csoportot mutatnak be, én hiányolom az egyéni teljesitmény bemutatását. A könyvesbolttól sem vagyok elájulva. Ez a kiállitás a Mumok első igazgatójának és egy hires műgyűjtőnek a kollekcióját mutatja be.
Mint látható a képen, egészen egyedi módon rendezték el a képeket. Nem szokták megmutatni a festmények hátoldalát, itt azonban egészben látható. Ezzel talán a nyiltságot akarták jelképezni, ugyanakkor ez a raktáráruház jelleg kicsit eltávolit a képektől. Már csak azért is, mert amikor mohón rávetettem magam a képek hátoldalára, mivel a hátoldal sokszor érdekesebb, mint az előlap, de legalábbis rengeteg információt ad, szóval amikor a hátoldalakat elkezdtem vizsgálni, akkor rá kellett döbbennem, hogy átverés az egész. Azokat a hátlapokat, ahol tényleg volt valami érdekes, egy deszkával befedték, a cimkéket lekaparták, átrakták máshova és azokat is letakarták. A hátoldalon igy maradt egy szignó, jobb esetben a mű cime, és kész. Pedig lehet ott ajánlás, korábbi kiállitások cimkéi, a gyűjtő jelzései, számozása, bármi. Ehhez képest a kirakott képek hátoldalán nem volt semmi, egy szignó maximum. De akkor miért rakták igy őket?
Az is feltűnő, hogy az egyetlen Picasso-t helyezték el, hogy annak ne látsszon a hátoldala. Ez persze azért van, mert az azon lévő szignó, pecsétek, cimkék több millió euróról döntenek, vagyis ha netán hamis lenne az a kép, akkor hmm, vagy ha eredeti a kép, a hamisitóknak adnának nélkülözhetetlen segitséget, hiszen azt mindenki tudhatja, hogy a festő aláirása még kevés az eredetiséghez.
A hátodal megmutatása tehát nem adott semmit az élményhez, és ha gonosz vagyok, azt mondom, a képek elülső oldala sem. Értem én, hogy jegyzett, bár inkább helyi szinten jegyzett festőkről van szó, de aki viszont mindenhol ismert, annak sikerült megszerezni a leggyengébb képét.
Ez most nem jött össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése