2015. november 21., szombat

A kicsi pont és a még kisebb - az Artforum novemberi száma

Most egy abszolút műhelytitok következik:
Amikor késztetés érzek, hogy reagáljak a legújabb mma hülyeségre, vagy elégedetten dőlnék hátra azzal a tudattal, hogy legalább félig tájékozott vagyok, na olyankor szoktam elővenni az Artforumot. Ez egy amcsi lap, magas művészetről szól, nem mellesleg 350 oldalas. A kis cetlik benne pedig a referenciák, amiknek utána szeretnék nézni. Egy százas köteg Artexpo meghivót szoktam kikésziteni, és bizony nem szokott túl sok megmaradni...Azokat jelölöm meg kis cetlivel, akit 1. nem ismerek, de érdekesnek tűnik amit csinál (engem leginkább az absztrakt érdekel) 2. fontos kiállitás vagy referencia 3. valami olyan infó, amit eddig nem tudtam, és szégyellhetem magam miatta. Nem kell izgulni: az Artforum a legleglegutáltabb lap, ha azt gondolod, már mindenkit ismersz a művészettörténetben. Volt idő, hogy én is gyűlöltem, de már kinőttem. Egyszerűen azért, mert nem köntörfalaz és nem magyaráz: ez nem egy ismeretterjesztő lap, amire pedig szükségem lenne, lévén nem élek New York-ban, igy nem látom minden nap azokat a kiállitásokat, amiket ők, másrészt a nyelvezet is olyan, hogy azt feltételezi, legalább phd-d van angol nyelvből (ami pedig nekem nincs). Mindenesetre ha hozzájutok, azzal szoktam kezdeni, hogy végignézem az érdekesnek tűnő témákat, aztán időtől függően vagy felkerül a lap a polcra, ahol majd hónapok múlva megtalálom, talán, vagy nekiesek a hivatkozásoknak. Az első, amit ma megnézek, Cy Twombly kiállitása a Gagosian galériában. Hamarosan szemezgetek majd belőle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése