2015. augusztus 30., vasárnap

Kasza Gábor és a beton

Kasza Gábornak, amennyire tudom, utoljára a Müszi-ben a Blaha Lujza téren volt kiállitása, és akkor az Y sorozatára fel is figyelt a szakma. Óriási, de zömmel érdekes terekbe berakott, nyilvánvalóan oda nem illő, apró emberek voltak a képein, ami igy egyrészt valamennyire mégiscsak figurális ábrázolás volt, de a helyszin nagyon hangsúlyos volt. Én is megjegyeztem a képeket, mert egyrészt szakmailag nagyon jóknak tartom, másrészt valahogy bele is másztak az agyamba. Akkor még nem tudtam...(ha jól emlékszem, Pelikán elvtárs mondja ezt a Tanú-ban)
Szóval mint kiderült, Gábort ebben a sorozatban a beton érdekelte. Gondolta volna a fene. Mindenesetre Bécsben megjelent egy betonból készült katalógussal, mely az új, ki nem találnátok, betonra keresztelt sorozatát mutatja be. Nehéz téma. Mármint az, hogy valódi betontömbbe csomagolt albumot láthatunk. Mondhatnánk azt is, hogy kicsit rákattant a témára.
Ebben az új sorozatban már csak elvétve találunk embert a képen, és ez más megvilágitásba helyezi a képeket. Eddig én ugyanis arra gondoltam, hogy a sorozata arról szól, hogy a kisember elveszik a rettenetes környezetben, és most azzal kell szembesüljek, hogy azt kéne figyelnem, hogy a beton milyen struktúrákat alakit ki. Nem, ez már nagyon más, ugyanakkor ahhoz meg nem elég finom, hogy mondjuk David Meisel vagy Kerekes Gábor legyen belőle. Az emberek viszont annyira a háttérben vannak, hogy már nem érdekelnek, nem akarom megtudni, mit akarnak , hiszen annyira aprók és elvesznek a terekben.
Az mindenesetre egyértelmű, hogy milyen irányba tart Kasza Gábor. Más kérdés, hogy ez nekem nem annyira érdekes. De persze nem kell kiszolgálni az izlésemet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése