2015. augusztus 2., vasárnap

Cinq26 videó a L'Arcp-ról - fotórestauráló műhely

A cinq26 egy szimpatikus kezdeményezés volt, vagyishát van még, bár nem tudom. Az 5 részt megért videóújság 4-5 témát sorakoztatott fel, és 20 perces videóban mutatta be azt. A jelenleg nyári szüneten lévő újság kezdettől szimpatikus volt nekem, mivel olyan embereket mutatott be, és olyan helyszineken járt, ahova én biztosan nem jutok el. Az egyik ilyen hely a párizsi fotóarchiváló és restauráló műhely, melynek feladata, minő meglepetés, a párizsi régi képanyagok megmentése. Üvegnegativ vagy dagerrotipia, egykutya, mind jól jár, és persze digitalizálják is az anyagot, ha már.
Emlékszem, az egyik múzeumok éjszakáján eljutottam az Elte restaurátor műhelyébe, ahol igaz könyveket restauráltak, de kb. olyan módszerrel, mintha egy kiskanállal próbálnánk kimerni a Balatont. Meg is jegyeztem ott, hogy balra az a nagy kupac a restaurálásra váró könyvek, jobbra az a két könyv meg a végtermék. Hát igy mindössze 20 millió évünkbe telik, mire az egy szem restaurátor a végére ér a halomnak. Párizsban kicsit más a helyzet: Anna Cartier-Bresson (igen, annak a fotósnak a lánya) irányitása alatt kb. 30 ember dolgozik a magasztos célon, és nem mondhatnám, hogy gondjaik vannak a technikával. Szellős iroda, jó nagy munkapultok, koncentráció, és szuper eszközök, végülis nem meglepő, de azért jó volt látni, hogy van ilyen is. Egy pillanatra meg is irigyeltem a munkájukat, aztán egy sérült kép resturálásánál rádöbbentem, hogy nem, ez nem nekem való. Olyan szintű kézügyesség kell hozzá, ami nem piskóta...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése