2015. március 9., hétfő

Frank Gehry a Pompidou-ban

Ohó, egy épitész! Annyira akartam róla irni, hogy végül mégsem irtam, egyrészt az épitészsége miatt, másrészt valami nagyot, hosszút akartam...De hát ez csak egy blog, és aki akar, utánanézhet még a témának. Szóval egy épitész..Na de ezzel még semmit sem mondtam... Az épitész szakma ugyanis szerintem legfeljebb az útépitőket előzi meg presztizsben: az útból minden pénzt kilopnak, az épitészek pedig minden borzalmat megterveznek, ha egyszer az ügyfél fizet..Jaj, micsoda általánositás, de azért az tény, hogy nem sok figyelemreméltó épületet láttam Pesten mostanában. Az ember bele is törődik abba, hogy volt egy szecessziónk a századfordulón, most meg üvegkalitkákat épitenek, amikor éppen nem 2 nm-es telkekre húznak fel 25 emeletet valahogy, pedig ez mehet máshogy is. Egész pontosan a 90-es évek Prágájában jöttem rá erre, mikor egyszercsak megláttam ezt : http://en.wikipedia.org/wiki/Dancing_House  Annyira más volt, mint minden más, amit addig láttam, hogy szerintem még levegőt is elfelejtettem venni. Talán Gaudi-val veheti fel a versenyt, de annál modernebb ez. És mint kiderült, ezt is Frank Gehry tervezte.
Most, hogy végignéztem az életműkiállitását, amit egyébként a csodálatos Louis Vuitton ház miatt kaphatott (arról is irok hamarosan) rájöttem, hogy én még egy művét ismerem: Las Vegasban egyik nap elmentünk vásárolni, és a semmi közepén szembejött egy fantasztikus épület, én simán elhittem volna, hogy az ufók hozták: http://en.wikipedia.org/wiki/Lou_Ruvo_Center_for_Brain_Health
Hát ez őrület, mondtam akkor is és most is. És a többi munkája is ennyire jó. 5 percet szántam a kiállitásra, de végül 2 órát maradtam, mert minden művét magamba szivtam, amik a világ minden táján épültek. Micsoda épületek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése